Zakładamy, że że \(x_{1}- x_{2}<0\) oraz, że \(x_{1},x_{2}\in \left ( -\infty ;11 \right \rangle.\)
Zakładamy, że że \(x_{1}- x_{2}>0\) oraz, że \(x_{1},x_{2}\in \left ( -\infty ;11 \right \rangle.\)
Zakładamy, że że \(x_{1}- x_{2}<0\) oraz, że \(x_{1},x_{2}\in \left ( -11;\infty \right ).\)
Ponieważ \(x_{1}-x_{2}>0,\) zatem \(-(x_{1}-x_{2})<0.\) Jeśli \(x_{1},x_{2}\in \left ( -\infty ;11 \right \rangle\) a \(x_{1}-x_{2}<0,\) nie jest więc możliwe, aby \(x_{1}\) oraz \(x_{2}\) były jednocześnie równe \(11\). Wyrażenie w mianowniku ułamka jest więc sumą dwóch pierwiastków drugiego stopnia, z których co najwyżej jeden jest równy \(0,\) zatem jest liczbą dodatnią. Wynika stąd, że \(f(x_{1})- f(x_{2})<0.\)
Ponieważ \(x_{1}-x_{2}<0,\) zatem \(-(x_{1}-x_{2})>0.\) Jeśli \(x_{1},x_{2}\in \left ( -\infty ;11 \right \rangle\) a \(x_{1}-x_{2}<0,\) nie jest więc możliwe, aby \(x_{1}\) oraz \(x_{2}\) były jednocześnie równe \(11\). Wyrażenie w mianowniku ułamka jest więc sumą dwóch pierwiastków drugiego stopnia, z których co najwyżej jeden jest równy \(0,\) zatem jest liczbą dodatnią. Wynika stąd, że \(f(x_{1})- f(x_{2})>0.\)
Ponieważ \(x_{1}-x_{2}>0,\) zatem \(-(x_{1}-x_{2})>0.\) Jeśli \(x_{1},x_{2}\in \left ( -\infty ;11 \right \rangle\) a \(x_{1}-x_{2}<0,\) nie jest więc możliwe, aby \(x_{1}\) oraz \(x_{2}\) były jednocześnie równe \(11\). Wyrażenie w mianowniku ułamka jest więc sumą dwóch pierwiastków drugiego stopnia, z których co najwyżej jeden jest równy \(0,\) zatem jest liczbą dodatnią. Wynika stąd, że \(f(x_{1})- f(x_{2})<0.\)
Funkcja \(f\) jest więc funkcją malejącą więc nie jest monotoniczna.
Funkcja \(f\) jest więc funkcją rosnącą, a co za tym idzie jest monotoniczna.
Funkcja \(f\) jest więc funkcją malejącą, a co za tym idzie również monotoniczną.
Drogi użytkowniku, czytelniku, kursancie, jeśli masz pomysł, by udoskonalić e-kurs, chcesz zadać pytanie, natrafiłeś/aś na jakiś problem lub chcesz wyrazić słowa uznania dla naszej pracy, napisz do nas a jeśli chcesz pozostaw swój adres e-mail, byśmy mogli Ci odpowiedzieć.